måndag 9 maj 2011

Är lite skrivsugen

Men har två saker som sätter käppar i hjulet idag. Eller tre. Eller fyra:

1) Make på jobb i Dublin.
2) Barn att bada, borsta tänderna på, läsa för och sedan pussa godnatt. Minst femton gånger.
3) Råförkylningen Urban som vägrar släppa sitt grepp om mig. = Helt finito i hela kroppen.
4) Disken. Jag vet att ni säger att man ska låta disken stå men fatta att det inte går att göra frukost då. Och den luktar så äckligt imorgon.

Ja ja. Det kommer ju en ny kväll. Som kommer att se ganska exakt likadan ut.

5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Eh, man låter aldrig disken stå. ALDRIG. Hellre dog jag. På fläcken.

Byt kompisar.

=)

Pernilla sa...

Eller hur Mona! Det är fixat nu så andas ut. Och nu menade jag inte kompisar. Nu menade jag att "alla" förespråkar att man minsann ska ta det så lugnt och inte vara hysterisk med disk och städning. Men jag väljer att inte vara en äckelpotta. På fredag kommer Rut.

Annika Estassy sa...

Jag kan inte slappna av och skriva om det är stökigt och/eller ostädat hemma. Har försökt men det går bara inte. Antingen måste jag städa eller rymma.

Anneli Stålberg sa...

Jag känner SÅ igen mig :)

Den besatta sa...

Kan inte nån av er komma hem till mig och ta ett röj med jämna mellanrum? Har inga problem med att låta disken stå (lever ensam, med son hemma varannan vecka) men trivs egentligen absolut inte med det...