måndag 30 maj 2011

Att fixa lite med manus

Var ju tillräckligt svårt när det skulle skickas ut.
Kruxet är att det är ännu svårare nu ... Tydligen är det inte bara jag som tycker och tänker om hur det ska vara. 

Kommer ni ihåg när jag tänkte basera hela min (framtida) författarkarriär på att alltid börja en bok med samma ord? Kan säga att den tanken är körd. De första orden som jag hade tänkt mig faller inte förläggarn i smaken. De ska bort.
Jahapp. Där sprack den idén. I alla fall med de orden.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Betyder det att en tvåa är i pipeline redan nu?

Susanne B sa...

Oj. Det låter som om det kan komma att göra lite ont? Men du har en FÖRLÄGGARE :-)

Pernilla sa...

Åsa - crazy woman! Jag filar ju på första. Men den kommer inte börja som den gjorde och då kan jag ju inte köra de andra böckerna (som jag inbillar mig att jag ska få och ska kunna skriva) inte kan börja på samma sätt. Lika bra det. :)

Susanne, precis. Jag har en förläggare! Och det andra spelar ingen roll alls!