söndag 22 maj 2011

Dagen

Lilla E hade en kompis hemma på förmiddagen. Varmkorvslunchen gick inte hem hos kompisen så hon fick en macka istället. Kände oss som mycket bra värdar ...
Medan de lekte tog jag och Stora E en cykeltur.

När lekeriet var klart åkte  hela familje och hälsade på svärmor. Vi satt ute i solen och hade det ganska bra. Under omständigheterna som är som de är. Vi diggade Kim Larsen tillsammans. Svärmor gillar Kim Larsen.

Köpte ett par skor till mig. Så jädra sköna. Så otroligt jädra sköna.

Jag blev hemskjutsad, familjen uträttade ärenden. Jag skrev. I två/tre timmar.

Sedan gick jag ut och skulle gå. Första träningen på tre sjukveckor. Jag hade Runkeeper på och blev tvungen att bräcka farten hela tiden så det slutade med att jag nog sprang mer än gick.

Kom hem, serverades utsökt grillad mat med sallad och grillad potatis. Så gott. Så jädra gott. Längtar nästan (jag sa nästan till min lunchlåda imorgon.

Nu funderar jag på att skriva eller att slappa i soffan.

Bra. Har alla antecknat noga nu?

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Ska du springa tjejmilen med oss?

Karin sa...

När du skriver, vet du vad du ska skriva om när du sätter dig, eller kommer det som kommer?

Och by the way, grattis till framgångarna! :)

Pernilla sa...

Åsa. Med tjejmilen menar du verkligen en mil va? Nej. Det ska jag inte. :)

Karin, oftast vet jag inte. Jag behöver sitta och skriva för att få fram det. Har svårt att gå och grunna på det jag ska skriva. Ibland händer det dock att jag kommer på ngt som jag måste skriva ner och sedan utveckla. Men oftast är det när jag sätter mig för att skriva som det tar fart.

Och TACK. Gulligt av dig! :)

Annika Estassy sa...

Tack för tipset - såg att de fanns i min storlek också, 35. De där blåa var snygga...

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag menar en mil... som jag nog mest kommer att promenera i lagom fart.