söndag 22 maj 2011

Rensade plånboken

För att jag insåg att mitt Mastercard var borta. Det är fortfarande borta (och nu spärrat) men i plånboken är det numera ordning. Jag hittade ett kvitto från Butik Gredelin i Halmstad. Jag har helt glömt att blogga om Halmstad! Vi var där veckan innan påsk för min mamma fyllde 60. Vi firade henne med champagne och tårta på stranden, sedan blev det restaurangbesök.

Hur som helst. När jag köpte tårta till mamma valde jag en väg jag inte alltid tar. Jag tog den lilla, mer charmiga Kyrkogatan, istället för den stora shoppinggatan. Och då ramlade jag på en supersöt butik som just denna dag hade vita rosor till salu. Tjejen som äger affären var hur gullig som helst och vi började sådär som man alltid gör med okända människor prata om våra graviditeter. Eh. Va? Gör inte ni det när ni handlar?

Och nu hittade jag alltså kvittot. Här bloggar ägarinnan och är man i närheten av Halmstad och Stora Torg så ska man absolut gå till Butik Gredelin. Kyrkogatan 22, Halmstad.

Nu ska jag skriva. Behövde bara värma upp lite.

0 kommentarer: