tisdag 6 oktober 2009

Svininfluensan

Just som jag hade börjat coola ner mig angående Svininfluensan så läser jag om mamman i Norge som dog. Hennes bebis är tre veckor. Mamman var för övrigt helt frisk. Det är sådana rapporter som gör att jag blir livrädd. Folk som är helt friska innan de får influensan och sedan dör. Det är mystiskt och märkligt. Varför klarar inte kroppen en rutten influensa, om man i övrigt är helt frisk?

Jag som igår var så cool att jag till och med åt smågodis UTAN att ha spritat händerna efter mitt besök i affären. Det var två fel av två möjliga.

1 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Klart jag ska ta spruta, tänkte jag. Men vaccinet kommer hit efter det att jag åkt till Vietnam. jag är borta en månad - sen får man se. Får väl stoppa handspriten i bagaget och hoppas på det bästa!