måndag 15 februari 2010

Storhandlat

Jag har just planerat veckans mat fram till söndag, planerat mat för en bjudning för cirka 12 personer på fredag och dessutom handlat allting utan att röra mig från skrivbordet. Okej, jag fick gå ner en trappa en eller två gånger för att kolla i skåpen. Och hämta en kopp té som jag avnjöt samtidigt som jag valde vilka sorts ägg och vilka slags korvar jag skulle ha.

Som bonus: Inga jobbiga människor som stod i vägen, ingen lång kö och definitivt ingen tjurig mejeriansvarig som nästan tappade youghurt i huvudet på Lilla E. Hon låg istället i säkert förvar i sin säng under tiden.

Imorgon kommer maten hem till oss för 85 pix. So worth it!

5 kommentarer:

Isa sa...

Underbart skönt! Visst är dte värt det, varenda krona!

Minns när mannen och jag just hade träffats. Ingen bil och bodde fyra branta trappor upp utan hiss.

Vi storhandlade på nätet. Minns speciellt en stackars chaufför som släpade upp en stor bal med toapapper och 10(!!!) matkassar på en och samma gång. Han var svimfärdig när vi öppnade dörren..

Ska koka på det där igen. Vore otroligt skönt att få hem allt utan att trängas med folk och missa en massa tid med familjen.

Var handlar du?

Pernilla sa...

PUST! Jag som har dåligt samvete för vår skaftväg som ingen vågar köra uppför... Men det där lät lite värre. Länkade till affären i inlägget, matbutiken /mataffaren .se Minns inte. :) Kolla inlägget!
Nu väntar jag bara på att ICA ska starta en liknande tjänst - är ingen cooptjej.

Olivia sa...

Jag ska också prova, det låter toppen! 85 spänn är ingenting om man slipper all obehag! Vet du om priserna är samma som i affären eller är de högre?
Återkom gärna med rapport sen... :)
Kram

Pernilla sa...

Olivia, vi får se ikväll hur varorna är och hur det verkar. Min kollega som kör det här säger att priserna är lite högre än i affären så de tar väl lite där också. Men jag tänkte testa iaf. Verkar urskönt!

Olivia sa...

Ja det verkar verkligen bra och även om det är lite dyrare så är det nog värt!
Väntar också att ICA ska starta något likadant, det lär ju inte dröja.
Min gudmor i Schweiz har handlat så i flera år. Hon är 81 och orkar ju knappast bära tungt, osv. På det sättet får hon hem det hon behöver snabbt och smidigt. :)