söndag 7 februari 2010

Linas mat

Imorgon kommer vår tredje kasse från Linas matkasse. Är inte helt superdupernöjd med maten hittills. Ska testa den här veckan också, sedan får vi se. Saknar grönsaker, tycker att de upprepar lite smaksättare i flera rätter samma vecka (ena veckan var det mango chutney två gånger och första veckan var det pepparrot två gånger). Dessutom är det ofta lite tam smak. Och jag tycker att många av rätterna har lite för många moment för att platsa som vardagsmatlagning. Här är en till som inte heller är helt nöjd.

Stora E ska ha en liten tillställning i helgen. Det har med den där hjärtliga dagen att göra. Vid nattning låg vi och pratade lite om vad vi ska baka till kompisarna och då sa hon finurligt: "Kanske kan Lina lite om kakor?"

11 kommentarer:

annannadesign sa...

Såg precis din kommentar. Kanske hade jag för höga förhoppningar - fram till att vi själva testade hade vi bara hört gott om Linas... Eller så är jag helt enkelt ganska bra på att variera maten trots allt;) Men får ni kassen i morgon? I så fall är vi en vecka efter er - vi får nästa den 15.

Anonym sa...

Tror att jag också hade höga förväntningar ich är nog precis som du rätt bra på att tänka ut mat. Och grönsaker... Ja, de kör samma meny i två veckor o har olika leveransveckor. Väry clever av dem. Pernilla, orkar ej logga in via tlfn.

Anonym sa...

Kan tipsa om Middagsfrid. Där finns det alltid mycket grönsaker: broccoli, morötter, paprika mm. Påsarna innehåller 4 middagar, varav en vegetarisk. Det är mycket mat till varje måltid vilket är bra för mig som kör matlåda till jobbet. Vi är 2 vuxna & 2 barn.
//maria

Olivia sa...

Jag måste hålla med om den tama smaken. Första veckan drog jag t.o.m ner på kryddorna, för Lucas skull. Jag var rädd att det skulle vara för starkt! Men icke då!

Däremot håller jag inte med om att det är tråkigt att de kör med samma vara i två rätter ibland, tycker snarare att det är skönt att man få använda HELA burkar/påsar så att man inte får en massa mat kvar... Tänk dig annars hur dyrt det skulle vara för oss (eller dem). Men jag är inte heller supernöjd, första veckan vi testade i december var helt klart bäst. Men jag tycker ändå att det är skönt med lite variation och att slippa fundera och handla! :)))
Kram

Olivia sa...

Hhhmm konstig svenska det blev, konstiga meningar! Men men ni fattar.... ;-)

annannadesign sa...

Hmm, och jag som just tänkte på hur ditt språk utvecklat sig ännu mer - yrkesskada kanske! "Men icke då" Hur många svenskar tror du ens klarar av att uttryck sig så?!
Sorry Pernilla att vi upptar utrymme här - var tvungen att kommentera Olivias språk;)

Olivia sa...

Men åh, vad snäll du är som skriver så! TACK! Nu blev jag glad och det uppmuntrar mig att fortsätta. Ibland känns det som att man har kört fast, att man inte blir bättre längre, men man kanske förbättrar sig lite grann hela tiden ändå. Kul i så fall! :)

Kram på er två tjejer! Kanske dags att ses på Papprika någon gång snart?!

Pernilla sa...

Olivia, jag förstod inte alls vad som var fel med språket. Håller med A-K om att du skriver fantastiskt bra. Jag är grymt imponerad över hur man i vuxen ålder lär sig ett språk så bra. Så det så!

Och såklart ses! Men jag pysslar inte så mkt längre. Men jag har ett album att göra klart... :)

Olivia sa...

Tack till dig också! :) Jag märker att jag ofta börjar meningar med ordet MEN och jag vet att det är fel, ändå fortsätter jag att göra det... Jag är ju värsta språkpolis på franska och jag vill kunna lika bra på svenska ju! ;-)

Jag vågar nu meddela att jag nog har slutat scrappa! Jag har totalt tappat lusten/orken/intresset och jag vet ärligt inte om det kommer tillbaka, det känns inte som det just nu i alla fall. MEN jag vill inte förlora kontakten med scrapvänner så jag kan tänka mig att spendera någon kväll på Papprika ibland ändå, om jag får för Malin då... ;-)

Anonym sa...

Meeeen.... Vi som just hoppat på Linas o skippat en annan leverantör. Vi tog Linas just pga mkt grönsaker.... Nåväl, det blir till att byta igen då.... I så fall till middagsfrid. Kram Jenny (JG)

annannadesign sa...

Man kan träffas utan att pyssla - Malin har gott kaffe på Papprika;) Och sen tror jag (se, jag började en mening med och...) att även om man inte scrappar just nu, så kan det komma tillbaka - kanske... Jag scrappar ingenting på Papprika längre - jag är där och insuper atmosfär:)