tisdag 9 februari 2010

Akta dig för lillasyster, del 2.

Igår. Hemma i köket/vardagsrummet.

Maken och jag smyger i oss ett par jordnötter innan maten. Jag sätter mig mittemot Lilla E som ritar. Det är långt mellan oss. Hon börjar sniffa. Hennes lilla näsa är totalt oskadad. Hon har ett otroligt luktsinne och det skulle inte förvåna mig om hon blir sommelier eller parfymmakare eller knarkhund när hon blir stor.

-Jag vill också ha nöt.
Jag kapitulerar direkt. Hon får en.
-Vi ska äta snart. Det blir bara den här.

Det går en kort stund. Hon kommer till mig.
-Mamma. Evira vill också ha nöt.
Storasyster är faktiskt inte lika förtjust i nötter som lillasyster så jag kollar.

-Ville du också ha nötter?
Storasyster är helt inne i sin film. Sliter sig mödosamt med blicken från tv:n.
-Va?
-Ville du också ha nötter?
-Vadå? Nej.

Som sagt. Akta dig för lillasyster.

1 kommentarer:

Anonym sa...

*asg*
Låter precis som min yngsta dotter, hon är snabb som bara den :)