söndag 8 augusti 2010

Dalarna, del 5

Vi åkte till Orsa björnpark. Väldigt mycket pengar i inträde, väldigt många backar, väldigt stora djurhägn och därför väldigt svårt att se djur. Men vi lyckades komma nära de här två, och en brunbjörnmamma och hennes tre barn.

Parken kändes rätt B, de har PR-folk som vet hur man beskriver saker från sin allra bästaste sida, helt klart.

Jag undrar lite varför aktiviteter utanför Sthlm ofta är mycket dyrare än i Sthlm? Skansen tar inte betalt för barn under 6 (har jag för mig) men redan vid 3 betalar barn på Orsa björnpark. Skansen är otroligt mycket roligare för en treåring än Orsa björnpark så det känns väldigt ologiskt.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Ha! Sådär är det alltid. Svindyrt och ganska skabbigt att lämna Stockholm :) Säger hon som precis har kommit hem från 7 veckor på landet och lite Gotland och lite Västkusten.

Läste precis dina senast lästa-titlar. 13 kvinnor av 14 författare. Måste tänka igenom min svenskundervisning än en gång inför läsåret...
Kram

Jessica E sa...

Måste vara lite petig men är det inte isbjörnar på bilden...:-D

Håller helt med dig med priser utanför SThlm!

Pernilla sa...

Jessica E, då är jag lite petig tillbaka och ber dig observera att jag skrev "Vi såg de här två, OCH en brunbjörnsmamma bla bla bla". :)

Åsa, den listan är hyfsat inaktuell (uppdaterade lite nu dock) men det stämmer nog att jag föredrar kvinnliga författare av ngn anledning. Men min absoluta favvoförfattare är Douglas Kennedy, en man. Och amerikan. :)

Och jag håller med er - skabbigt och dyrt att lämna Stockholm. Bör inte ske för ofta. (Förlåt alla läsare som inte bor här, vi är såhär dryga - vi låtsas inte).