onsdag 18 augusti 2010

Kristina intervjuades

Av Jessica Björkäng från Bokhora.

Vi fick höra lite om Kristinas jobbliv och hur hennes skrivande går till. Kristina jobbar på SÄPO och tillbringade just några månader i Bagdad. Kristina hävdar att SÄPO låter mer spännande än det är. Kristina har skrivit i ett rasande tempo. Hennes tredje bok blev just färdigskriven och kommer ut inom ett år. Jessica frågade hur Kristina hinner både jobba, ha ett liv och skriva och den frågan hade både jag och Simona svaret på. "Inga barn!" Då hinner man en hel del.

De flesta som var på releasen var bokbloggare, jag hann prata med Pockethexorna , Kulturbloggen och ja? Hur var det nu? Jag måste researcha lite bloggadresser, jag har helt glömt vad de hette... Jag vet i alla fall att jag satt bredvid Kristinas, och Malins, trevliga förläggare Sofia.

Vi åt väldigt god mat från Bagdad Café Medelhavsmuséet där vi var. Mumsigt var det. Vin fanns det. Och bil hade jag. Simona fick lite extra och det var inte hon ledsen för.

Allt var väldigt bra ordnat av Linda Skugge med medarbetare. Strålande!

Det var en trevlig kväll och när jag åkte hem var jag väldigt glad över att ha bilen. Trots allt är det en ganska hård jobbvecka som pågår.


3 kommentarer:

Pockethexan sa...

Det var verkligen en trevlig kväll igår, fast jag kan inte se att jag var med på några bilder...

Och så blev det lite snopet att vi blev utslängda lite tidigt, hann inte ens få en kopp te..

Nej till nästa mingelreleaseparty får de ta till med tiden så att vi hinner med, ok, jag hinner med.. <;p

Kramis från Pockethexan själv som undrar hur det blev med din boksigneringsbild...
<;D

PS:jag lägger till dig på min lista så kan jag se mer vad en författarwannabe hittar på..DS

Pockethexan sa...

Tänkte på en sak när Petra frågade hur hon kunde skriva bok 1 och svaret där måste ju också bli erat svar; "INGA BARN"...

Kramis igen!
<;D

Pernilla sa...

He he, jag kollade inte ens på alla bilder - kollade bara på mig själv. Trist att du inte kom med på bild!
Ja, det blev lite abrupt slut - helt klart.

Boksigneringsbilden var SVART. Inget att se. :) Skittelefon. :)

Låter bra att du lägger till mig på listan. Ska också göra det, med dig. KRAM!