söndag 14 november 2010

Åkte och handlade

Söndagstrött och fullproppad med farsdagstårta (som intogs hos min far) åkte jag för att fylla på inför morgondagens frukost.

Går lugnt i gångarna och stöter på en gammal bekant. Vi var en gång i samma föräldragrupp, det här var den manliga representanten från den familjen. Vi småpratade lite och han frågade om vi hade flyttat in i vårt hus än. Det frågade han sist också. "Jo, för ungefär 1,5 år sedan sa jag." Och log. Han gjorde en svepande gest mot min mage och sa "Och ska ni ha fler?".
Jag log igen. Men inom mig hatade jag.

Jag har för fan uppsvullen mensmage. Okej?!

4 kommentarer:

Catharina sa...

Shit, alltså, hur VÅGAR man fråga eller insinuera om msn inte är säker???! Jag var nästan helt säker på att min frisör var gravid en gång, men tänkte ändå att "är det så får väl hon berätta det", och hon var inte gravid så det var ju skönt att jag inte sade något. Jag FATTAR bara inte varför man måste säga något?! Det är ju aldrig värt att ha fel liksom!

Susanne B sa...

Att somliga aldrig läs sig! Sådär FÅR man inte säga... Jag och att par kompisar har också fått frågan (ogravida)Inte särkilt upp-piggande
:-(

Susanne B sa...

LÄR sig, ska det vara, inte "läs sig" såklart!

Pernilla sa...

Jag vet. Att man ens vågar fråga? Och såå jävla mkt stod den inte ut. Inte uppifrån i alla fall. :)