måndag 8 november 2010

Familjeliv

Japp Denise. Hemma hos oss är det alltid lugnt och sansat. Ingen är någonsin arg på någon annan och barnen bestämmer definitivt inte över oss vuxna. Herregud, de får väl bara göra som vi säger, hur svårt kan det vara?

Du undrar över det här med maten? Inga problem. Vi lagar en rätt. Vi äter en rätt. Ingen säger saker som "jag gillar inte det här", "jag har ju sagt att jag inte gillar kyckling/köttfärssås/fisk". Aldrig.

Våra barn är också väldigt väluppfostrade, de skulle aldrig få för sig att säga saker som... "dumma mamma" , "nu är jag arg på dig" eller "ni förstår ingenting." Nej då. Aldrig.

3 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Anar jag en viss ironi i det här inlägget eller?! ;D

Johanna Wistrand sa...

Alla käkar samma rätt men det finns alltid bröd och ost för dem som inte vill ha. Hur många ungar i Sverige lider av undernäring? Nä precis. Smart va!
Jag blir så extremt irriterad när jag har besök av föräldrar med barn som t o m tar med EGEN mat till en viss kinkig unge (som inte ens är allergisk). Utifall att ungen inte skulle gilla min mat.

Millimu sa...

Hos oss är det skillnad på vardag och fest. En vanlig vardag serveras en rätt, med mycket grönsaker till för den som känner sig missnöjd, men om min man och jag ska lyxa med en god köttbit till helgen kan barnen få lyxa med köttbullar. Och har vi bjudning så lagar jag gärna en extra rätt som är mer barnvänlig till små gäster. Huvudsaken är att alla får trevligt på kalas!