lördag 9 april 2011

En kul fredag

Maken skalade räkor i en timme ungefär.

Sedan åt vi soppa. Barnen spottade ut första tuggan, jag fick ändå i mig en hel portion. Räksoppan hade varit god om det inte var för le cayenne. Husmorsorna har inte samma kryddgräns som jag och barnen. Maken var helnöjd, det passade honom perfekt. Jag åt två bruschettor istället... Och tyckte att maken inte skulle ha följt receptet så jävla noga, han kunde väl ha kryddat mindre.

Sedan badade vi bubbelpool. Och jädrar vad det blåste. Och jädrar vad barnen inte fattade att det var en sitta och ta det lugnt i pool. Jag gick upp. Iskall av blåsten.

Tog en lång dusch. Tog hand om disken. Anslöt till familjen som efter dusch hade hittat soffan och Så ska det låta. Herregud så det inte ska låta! Jag lyckades stänga ute skränet och somnade på soffan.

Där vaknade jag klockan 24- någonting. Då hade maken nattat barn och installerat en massa sladdar och allt vad det var. Man får tydligen energi av cayennepeppar. Jag bytte sovställe och somnade direkt.

Jag är fortfarande trött.

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha, i min soffa svängde så ska det låta rätt bra.

Annika Estassy sa...

:D Så ska det låta var verkligen Så ska det inte låta! Vi stängde av och ägnade kvällen åt att läsa istället. Läste ut Överenskommelser...