tisdag 12 april 2011

Flashback

Har just fått en flashback till sommarlovet. Eller jullovet. Eller vilket annat lov som stackars jag måste ha. När man är ledig och är ensam med sina barn så består dagarna av:
Frukost.
Bortplockning.
Disk.
Någon konflikt.
Matlagning.
Lunch.
Bortplockning.
Disk.
Någon konflikt.
Någon utflykt. Idag var vi ju inte lediga utan vabbiga, då for vi bara till Ica. För att kunna servera:
Middag.
Bortplockning.
Disk.

Därefter blir det:
Bad.
Definitivt en konflikt.
Saga.
Definitivt en konflikt.
Hopp i säng.
Ett par femton stycken "mamma koooooom".

Maj gad. Tror jag behöver en drink. Eller bara en cola.

3 kommentarer:

Tråktanten sa...

Du har glömt att det måste vara fika också. Och glass. Och leta kläder i hela trädgården för att det var för varmt att ha på sig dem. Och hänga upp blöta badkläder. Fast det allra viktigaste är nog att man får grilla. Med ett glas rödvin. Det glömmer man väl inte?

Pernilla sa...

Ja jävlar. Fan vad jag glömde saker. Och hur kunde jag glömma SOMMARENS VÄRSTA? Strandjäveln. Urk. Låt det aldrig bli sommar, bara vår.
Men rödvinet byter jag till rosé i sommar. Lätt.

Den besatta sa...

De blir äldre - och då lovar jag att du blir genuint glad över ett "Mamma kom" :-)