onsdag 13 april 2011

Ny romanidé

Var ute och köpte Cola på ett ärende. (Jamen jag har slutat, jag lovar). På väg tillbaka kom en mening till mig. Jag tyckte den lät bra, kanske att den kunde få vara första meningen i mitt nya manus. Har ett par idéer jag funderar på, vilken det ska få bli. Så kände jag att meningen lät ganska bekant.  Något välbekant sådär.

He he. De två första orden är exakt samma som de två första orden i mitt manus som just nu ligger på olika förlag runt om i Stockholm. Jag är så kreativ, så originell, så ...

Men så tänkte jag lite till. Vore det inte coolt om jag kunde basera ett helt författarskap på att alltid börja med samma två ord? Jag har redan funderat ut några olika varianter. Jag känner att det här är grejen.

5 kommentarer:

Susanne B sa...

Där här du det! Mycket intressant och litterärt nyskapande :-)

Johanna Wistrand sa...

Det tycker jag var coolt!
Och när får jag läsa ditt manus, då?

Pernilla sa...

Va? Vill du också läsa?

Den besatta sa...

Det var väl en lysande idé! Kul:-)

enligt O sa...

Bra där! Kontinuitet är underskattat. Nu behöver du bara sista meningen också så fyller du i mitten lätt.