tisdag 12 april 2011

Utlottning av bokpaket


Malin Persson Giolito (här i bloggen känd som MPG) har gått med på att låta sig intervjuas av mig i samband med att hennes pocket Bara ett barn släpps den 20 april.

Den som hjälper mig med den smartaste frågan (vi ska nämligen intervjua kvinnan som skrev 2.0 på högskoleprovet och jag är blond) vinner ett signerat bokpaket innehållande Bara ett barn och Dubbla slag.


Så tänk till nu! Maila fråga, namn och adress till skrivarmamma@gmail.com

Om du inte vill uppge namn och adress men ändå få ställa frågor kan du skriva här i kommentarsfältet.
Senast den 14 april vill jag ha din fråga.

 
Juryn består av mig själv och Malin Persson Giolito. Jag förbehåller mig rätten att använda alla inkomna frågor. Jag förbehåller mig även rätten att inte använda frågor. Det är ju min blogg gubevars.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag har inte gjort det RIKTIGA högskoleprovet. Varför skulle jag ha gjort det? Med mina slutbetyg? Men jag gjorde orddelen som dn la ut på sin hemsida häromdagen och fick alla rätt. Trots att svaren flera gånger inte alls var riktigt rätta. Och frågorna felställda. Hälsar MPG

Anonym sa...

Och jag är också blond. Åtminstone var sjunde vecka. Hälsar (fortfarande) MPG

Pernilla sa...

Ha ha ha. Okejrå. Jag (blondinen) blandade ihop slutbetyg och högskoleprov.

Simona sa...

JAG hade 1,9.
På det RIKTIGA högskoleprovet. På 90-talet. Innan det blev löjligt lätt.


Och det blir INGA tröstpris.

Nix. Nope.


MEN. Om det blir ett omtryck av MIN pockete - då kan du få lotta ut det, för i 1a upplagan tackar jag min man. I omtrycket gör jag det inte...

Goebbels kunde inte gjort det bättre.

Jag kom på en fråga till till Malin.
Jag postar den till HENNE, inte här.

Pernilla sa...

Hmmm. Annars är det ju smart att posta här, hon läser ju här. :)

Ska absolut lotta ut ett sådant bra ex.

Jag gjorde också riktiga högskoleprovet. Eftersom jag är blond kommer jag inte ihåg vad jag hade. Tror ni psykologer kallar det förträngning.

Anonym sa...

Jag vill veta allt om feministen mpg! Jag hade 2,0 på det där provet, men vet ändå inget! Och så vill jag ha en mängd goda råd om hur man hanterar 40-årskriser och det där livspusslet! Jag har liksom testat att bli författare, men vill ha ett större mål/mening. Ha, författare är väl inget att sträva efter mpg! Eller? ;)

Anonym sa...

Jag vill veta allt om feministen mpg! Jag hade 2,0 på det där provet, men vet ändå inget! Och så vill jag ha en mängd goda råd om hur man hanterar 40-årskriser och det där livspusslet! Jag har liksom testat att bli författare, men vill ha ett större mål/mening. Ha, författare är väl inget att sträva efter mpg! Eller? ;)

Åsa Hellberg sa...

Prov hit och prov dit. Jag har fött barn ensam, en unge som vägde 4,7 kilo. Där kan vi snacka om prövning.

Amanda sa...

"Jag har inte gjort det RIKTIGA högskoleprovet. Varför skulle jag ha gjort det? Med mina slutbetyg?"

HAHAHAHAHAHAHA

P.S: Min hårfärg är också blond. I pay for it - therefore it is MY hair colour.

P.P.S: Min fråga:
Vilka råd kommer du att ge dina barn om de vill bli författare?
(Men jag vill bara vinna Dubbla slag tack, har redan Bara ett barn, den är asbra.)

Pockethexan sa...

Jag har ju barn + svärbarn i högskolehålder för dem är högskoleprovet en evig fråga o som jag skrev förra året så är det nuvarande provet inriktat på oss "gamlingar" som kan ordförståelse o fast de läser en massa o går ut med MVG i Sv. så klarar de inte av ordförståelsdelen så bra, som är den största delen av provet, utan de är med inne på den ma. o logikdelen som vi lite äldre statistiskt sett gör sämre.
Men fr.o.m i höst så ska proven göras om o då kommer de som går direkt från gymn. att gynnas för nu blir ma.-logikdelen större. Så mina 92 är i uppror för de går ut nu o gjored som vanligt ett sådärprov nu i våras o ska nu söka in på de betygen el. ska man vänta o se hur det går i höst när proven är för dem o se om det kan bli 2.0 för dem.
Jag har också gjort högskoleprovets ordförståelsedel o jag tycker att det är hur enkelt som helst (fast jag e halvdyslektiker o gick ut med knapp 3.a från gymn. på 80-talet) så jag tycker faktsikt de har rätt o att de lyssnar på de unga som verkligen behöver det här att provet är för dem.
Fast jag är fortfarand nyfiken på om man har lagt in ord ifrån vår "nysvensk" när det är med ord ifrån "gammelsv.".

Så min fråga till dig som gjorde 2.0 är -Kommer du att klara det i höst också när provet är omgjort?
..för alla vet ju att hårfärg bara är något som finns på burk o spelar ingen roll hur det ser ut på huvudet, hon kan ju vara brunhårig under <;p

Kramis ifrån hon kämpar med att dölja sina hårstrån som har fått "denonämnbara"-färgen
Lycka till med utgivningen!
från Pockethexan själv