måndag 11 april 2011

Måndag:

Jobbade. Tog emot samtal från Stora E:s skola. När hon hade idrott. Innan idrottsläraren hade fått ur sig att hon bara var hängig (hon var ju sjuk i lördags) så såg jag framför mig huvud i marken, utslagna tänder, brutet ben. Sådant. Blod. Långvarig sjukhusvistelse. Gips. Och så var hon bara lite hängig och ynklig. Den ömme fadern med flexibelt jobb fick åka och hämta där han hade lämnat bara någon timme tidigare. Sedan fick hon se på film på hans kontor och i slutet av dagen fick hon vara med på en av mina lektioner.

Kom hem. Blev osams med Lilla E som bröt två överenskommelser. 1) Säga till om hon lämnade grannens studsmatta. 2) Bara vara ute en kort stund. Eftersom jag vet att Lilla E ännu inte är så pålitlig hade jag stenkoll och ingen fara skedde men hon var inte överens med mig om att två överenskommelser var brutna. Jag tror att vi kanske inte var så överens om dem när de gjordes. Kanske var det bara jag.

Sedan tittade vi på Katitzi. Jag och barnen. Stora E sa "Jag vill inte att det ska vara såhär sorgligt." Nej. Så kan man tycka om många saker.

Sedan tränade jag ett intensivpass med min vän A. Efteråt sa hon att när hon körde det passet förra veckan kunde hon inte gå på tre dagar. Tur att mitt klassrum ligger tre trappor upp utan hiss. Jag får ta med mig lite matsäck och ombyte och stanna där då.

Nu säng. Adjö galna måndag.

0 kommentarer: