måndag 1 mars 2010

Ett nedslag i ett sportlov

Hela familjen har umgåtts ute halva dagen.
Sedan har vi varit på fik och firat namnsdag. Man fick välja vad man ville.
Sedan fick maken jobba ikapp lite (han är ju inte begåvad med sportlov egentligen) medan jag läste inredningstidning och tittade på Nicke Nyfiken med barnen.
Nu sitter jag och skriver medan maken lagar mat som sprider underbar doft i hela huset samtidigt som barnen leker. Tillsammans. Utan att bråka.
Allt ackompanjerat av Melodifestivallåtarna.

Kunde vara mycket, mycket sämre.

4 kommentarer:

malin persson giolito sa...

Själv håller jag på att bli galen av din senast uppladdade bild. Hur ska jag kunna få tag på en sån där fantastisk chokladboll här där jag befinner mig?
Aiuto!

Pernilla sa...

Men Malin. Du får svänga ihop en själv. Rekommenderar ica.se som har ett supergott recept. Men jag läste något häromdagen i en blogg om en författare som skulle gå ner några kilon på 20 dagar...? Vet du något om det?

malin persson giolito sa...

Jomen, jag tänkte liksom.... bara en liten, stående med kylskåpsdörren fortfarande öppen så att inte kalorierna fastnar...

Pernilla sa...

Den kör jag också med. Visst funkar det så?! ;)