tisdag 22 juli 2008

Febrig natt

Inatt var en sådan där. När man inte sover. Stora E fick plötsligt feber igår eftermiddag och sov såklart oroligt. Inte helt lätt med 39,6 i kroppen kanske. Vi var uppe med henne vid ett tillfälle och fyllde på dricka och Alvedon. Försökte först med Ipren men det gick inte hem. Förstår henne, Ipren ser ju ut som slem.

Vi bäddade ner henne igen och hon låg och såg jättetrött och go ut. Vi gick och la oss. Jag var klarvaken. Hopplöst att bli väckt runt 2-tiden och vara uppe en stund. Hjärnan börjar snurra. Jag började snurra. Till slut hade jag hittat ett skönt läge och kände att nu, nu kan jag nog koppla av. Då hade jag legat i sängen 25 minuter. Just som jag börjar slumra in hör jag:

-Jag kan inte sova.
Och så fötter som kommer närmare. Kokhet 20-kilos klump mellan oss i sängen. Gosigt, men trångt och varmt. Efter lite sparkningar i ryggen fick lillfröken vända sig närmare sin far, han är inte lika kinkig som modern. Då somnade vi om. Vid 6:30 vaknade hon som hade sovit gott hela natten. Hon skickades upp med sin far, för att inte väcka sin storasyster. Och för att modern fortfarande är för kinkig.

Sedan sov jag och Stora E ända till 8. Hon är helt klart inte frisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, stackars pyre, det är ju inte så kul att ha feber när man är barn. Vi har kört "suppar" (Alvedon, finns för barn upp till 40 kg) ända sedan barnen var spädisar, och det fungerar fortfarande suveränt (senast igår kväll). Ett litet tips...
Hoppas hon kryar på sig snart! Kram från Mia.

Pernilla sa...

Hon mår bättre nu, tack! Tack för supptips. Men sedan jag själv råkade ut för supp (ska ej berätta fler detaljer om det) så har jag väldigt svårt att utsätta mina barn för det. Det var HU! Men det funkar ju... :) Som tur är så brukar de båda svälja Alvedon utan knot.