tisdag 1 juli 2008

Trodde jag ja

Det blev lite körigt idag.

Lilla E var på dåligt humör och grät mycket. Vi kom inte iväg på vår förmiddagsgrej i tid, vi var blev tvungna att äta lunch innan vi drog. Så jag tänkte att jag kör ett säkert kort. Köttbullar. Och av en händelse hade jag fallit för den icke- genus-korrekta prinsesspastan där jag stod på ICA Maxi häromdagen.



Glädjen över prinsessorna visade sig i att man bara lekte med Askungens vagn, sko och dansade på bal. De ekologiska köttbullarna gick inte hem alls. De var äckliga. Får väl köpa Mamma Scans fulköttbullar i fortsättningen - de brukar ju gå ner.

Lilla E däremot, hon gillade allt. Och slutade aldrig äta. Jag fick vänta i evigheter och utflykten blev ännu mer försenad. Sedan rapade hon ekologiska köttbullar hela eftermiddagen. Mindre nice.

Inget bokskrivande idag, blev lite nedstämd på kvällen - se husbyggarbloggen. Så nu ligger jag minus en dag på tidsschemat. ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har både prinsesspasta och bilarpasta hemma. Jag kokade allt i samma kastrull och sen fick man lite gissa vad som var prinsessigt och vad som var biligt :-D

Och de var uppskattade, Visan gillade framför allt slottet.

Pernilla sa...

Smart! Tjejmamman såg inte ens bilarna... Vet inte om det fanns där jag handlade. Och det borde ju ha funnits om du handlade dina på maxi... :)

Anonym sa...

De stod bredvid på samma hylla :-P

Pernilla sa...

...misstänkte det. :)