söndag 6 juli 2008

Pogo Pedagog

En av fördelarna med att jag ska byta jobb och inte vara lärare längre - det är att jag nu kan släppa loss!

Av rädsla för att forma så kallade "lärarbarn" som vi under skoltiden fnös åt, så har jag legat lågt.
Jag var sist ut att lära mitt barn skriva sitt namn. Såg att Stora E:s kompisar kunde och då vågade jag hjälpa henne med det. Fast då hade hon redan lärt sig - i förskolan.

Jag läste en artikel i DN om att det är okej att lästräna när barnet visar intresse, oavsett ålder. Då kändes det okej att göra det, när jag läste att andra föräldrar gör det. Snabbt producerade jag de där korten man skulle ta till hjälp. Stora E tröttnade fort och det var då jag visade vilken superpedagog jag är. Jag lät bli att tvinga henne. ;)

Så nu blir livet hårt för mina barn. Dock har jag hittills inte varit helt anti pedagogiska aktiviteter. Stora E fick för två veckor sedan börja en sommarlovsdagbok. Tre uppslag, sedan tröttnade hon. NU är frågan... Kan jag vara äcklig påstridig mamma när jag ska sluta vara frööööken?



Här ritas och berättas om när vi tittade på Clownen Manne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRAAAATTIS till jobbet, fy fan vad du är bra! :-)
Såg i en kommentar vad det är för jobb, låter ju jättespännande! Men fortsätt skriv, för du har talang kära du :-)

KRAM KRAM!

Pernilla sa...

TAck Jenny sötnos! :)