torsdag 31 juli 2008

Skriva eller inte

Jag skulle skriva. Istället springer jag fram och tillbaka mellan dator och sovrum. Medan jag väntar på att Stora E ska somna så youtubar jag lite. Och erkänner nu lite motvilligt att jag gillar den här.

Varför? För att det är en hel berättelse på väldigt kort stund. Den har både djup och flärd. Och förmodligen verklighetsanknytning. Tyvärr är det inget lyckligt slut på den sanna sagan heller.
If there's nothing missing in my life, then why do these tears come at night?

7 kommentarer:

Perny sa...

Jag känner igen det där "Jag skulle skriva"

Jag som du måste också skriva när barnen gått och lagt sig men då är jag så trött i skallen så jag gör helt andra saker i stället. Fastnar för något hjärndött på teven eller surfar runt på internet.

Skrev dock ett helt kapitel när maken var ledig i onsdags :)

Lycka till. Jag länkar gärna till dig i min blogg, känns skönt att se någon annan som sitter i samma sits som en själv, kan bli peppande att läsa hur det går för dig :)

Perny sa...

tja långt och långt.Jag planerade minst ett kapitel i veckan under mina tio veckors "ledighet" (föräldraledig) och jag har skrivt tre kapitel på två månader och har bara en månad kvar.Men jag tror det börjar brinna i rumpan på mig snart, brukar vara så :)

Men du skriver på din första bok precis som jag?

Pernilla sa...

Men jag tycker ändå att du har jobbat på bra! Jag hade också sådana där planer - oj vad jag skulle hinna. Har idag haft ett hysteriskt sammanbrott på att fyra veckors semester har gått och på dem har jag presterat 16 fjuttiga sidor. Igår satte jag igång så sent att jag endast fick till en liten liten dialog. Den blev inte ens bra.
Suck. Vi får fortsätta kämpa!
Och ja, min första.

Perny sa...

Jag kan inte hjälpa att jag är lite road över vissa detaljer när det gäller dig och mig.
Samma ålder, namn, barnmängd, husplaner samt författardrömmars uppfyllande just för tillfället :)

Pernilla sa...

Du ser, man tror att man är unik... :) Kram!

www.malinrocaahlgren.com sa...

Hejja hejja Pernilla. Jag fattar precis. Har inte skrivit nästan nåt alls på sommaren. BAAAARNEN!!! tar all min tid. :)

Pernilla sa...

Tack för påhejning. Jag vet precis vad du menar med barnen... Las locas!!! :) Och husförsäljning, och tomtköp, och husköp. Och så vidare...