måndag 14 juli 2008

Kära Charlotte Perelli

Jag har förstått att du har det lite jobbigt just nu och vill inte egentligen göra livet värre för dig eftersom du verkar vara en riktigt hyvens tjej som gör karriär och är engagerad i dina barn. Jag skulle vilja säga att du verkar vara en driftig, ambitiös och smart tjej, fler borde följa ditt exempel.

Trots detta måste jag tyvärr klaga lite på en produkt från dig. Det är nämligen så illa att jag riskerar att drabbas av ett rejält sammanbrott som bäst botas på institution om du inte drar in den här produkten genast.

Jag vet att du vet hur långt det är till Småland. Du har ju turnerat en del runt i Sverige så du vet förmodligen också hur långt det är mellan Småland och Västkusten. Och därifrån till Skövde. Och från Skövde till Stockholm. Det är långt.

Tänk dig då att en och samma låt spelas i bilen hela körtiden. Det blir väldigt många gånger på väldigt många timmar.

Vad jag försöker säga är att om jag tvingas höra "Hero" en gång till så vet jag inte riktigt vad jag tar mig till. Låten var okej ganska länge men nu är det bara jobbigt och det värsta är att det du sjunger, det är ju inte ens sant. "Everything comes to an end". Hur menade du då? Den där låten bara går och går och går. Och går.

Och snart går jag.

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Dags att lämna Perelli för lite Michelin... eller? Tyvärr sjunger jag inte lika bra!

Anonym sa...

trevlig blogg

Anonym sa...

Jag tycker inte du behöver störa dig så mkt på det. Det finns värre saker här i världen än att du råkar bli trött på en låt.

Pernilla sa...

Linda - Michelin går alltid hem! :)
Mattias - tack, vad gulligt av dig.
Anonym - ?