torsdag 17 juli 2008

Storrengöring

Folk som känner mig och min make brukar tycka att vi är ordentliga, pedantiska och ordningssamma. Titta på nedanstående bilder och avgör om de har rätt...

Vi behöver ett större hus för att kunna bygga ett nytt hus. Alla dessa kataloger och papper!


Ett verk signerat Lilla E, alias Picasso. Bra med tvättbara sofföverdrag, ligger just nu i tvättmaskinen indränkta i Vanish. Vi får se om det hjälper eller om det kommer att hänga fina plädar lite överallt på sofforna när vi har visning av huset om någon månad eller så...

Känsliga läsare varnas för nästa bild!!!


Seriöst! Hur äckligt får det bli? Men nu så. Efter en timme med mig, hårt skrubbande och dagens ängel Vim så är det rent och fräscht igen. Men hu vad äckligt det var!

Snart ska jag in till stan och träffa lite vänner. Det blir trevligare än ovanstående projekt.

8 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Du skulle inte kunna komma med skurhinken over here också??

Pernilla sa...

Men lätt! Skicka en biljett så kommer jag gärna och skrubbar! Det kan ju inte vara så ingrott än, ni har ju nyss flyttat in. :)

Bendel sa...

Hm, tror inte du får komma hem till oss:)

Pernilla sa...

Tur att du ska komma till oss istället då. :) Vill ändå tillägga att jag inte brukar gå och inspektera hur väl folk har städat ovanpå sina köksskåp.

Bendel sa...

Åh, det är värre än så... men allvarligt talat har jag så sent som i dagarna bestämt att det får vara ok att det inte är tip top jämt, inte ens då vi har gäster. Inte så lätt eftersom både jag och Å gillar ordning, och eftersom båda har det med oss hemifrån.

Pernilla sa...

Det är en bra inställning. Men jag håller med dig, det är svårt att släppa! :)

Jag ska gå och städa nu, vi ska få gäster nämligen. ;)

Bendel sa...

;)

Anonym sa...

så länge man har en ambition om ett rent hem är det lugnt! (även om det betyder nästan ouppnålig målsättning)