söndag 20 juli 2008

Foto- eller bloggbok

Jag är såld! Så himla coola böcker! Ikväll är det jag som ska testa! Läste om Blurp.com i dagens DN, i en artikel av min lärare Henrik Arnstad (från att skriva för webben kursen). Det verkar finnas hur mycket som helst att välja på. T.ex. kan man tydligen göra en bok av sin blogg. Det låter mycket lockande. :)

Jag är ju pysselfreak och har en längre tid känt mig rätt stressad över att Lilla E:s första året bok inte är klar. Hon är ju inne på sitt andra år redan. Jag ligger på april 2007, alltså långt efter. Med mina mått. Dessutom har jag ju inte hunnit göra ett enda dugg åt Stora E sedan Lilla E anlände. Jag har dock skrivit en hel del om dem, i datorn. Så en fotobok verkar super.

Räknade ut att om jag gör två album i måtten 25X20 centimeter med hård pärm och ungefär 30 sidor så kostar det 504 kronor för båda, inklusive frakt. Det är ju ingenting! Bara framkallning och inköp av album, papper, skrivarbläck osv osv blir ju mer. Me like the dollar.

5 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

`www.vulkan.se
där gjorde jag min bloggbok

Millimu sa...

Jättesmart ju! Sån vill jag också göra! Skulle passa mig utmärkt som har den svårigheten att det måste bli perfekt - tror jag mig inte om att lyckas med det så gör jag inget alls...

Pernilla sa...

Aha Malin, det visste jag inte att du hade gett ut din blogg! Har inte fallit för Vulkan, får kolla lite mer noga tror jag.

Och Millimu, nu har jag suttit sedan 15:30 med kort rast för middag. Klockan är 23:29. Inget för perfektionister det här heller. Kanske är det för att det var rörigt bland mina foton...?

Anonym sa...

Kul att du läser mig i DN :)

Pernilla sa...

Och kul att du läser min blogg! :)

Och kul att ditt tips har gjort att jag får sömnbrist, har suttit med den där förb.. boken i två kvällar nu. Och den är som sagt inte klar...