onsdag 9 juli 2008

Sommar sommar sommar

Jag älskar att lyssna på sommarpratarna. Tyvärr lyckas jag aldrig. Anledningen?
B-A-R-N-E-N. Det är inte helt lätt att koncentrera sig på kloka ord på P1 när någon annan konstant pratar och ytterligare en konstant övar fyrstrukna ciss eller vad det där Pernilla W en gång ägnade sig åt hette.

Jag blir så trött. Jag vill lyssna men det är för mycket annat som hörs. Tänker "jag ska lyssna ikväll". Och då har jag glömt. Tänker "jag ska lyssna på nätet". Men trots att jag är väl bevandrad på internets sidor (fråga min man som tycker jag är lite lätt addicted) så lyckas jag inte komma ihåg det heller.

Men! Två kloka saker har jag lyckats höra hittills:



Peter Wallenberg sa "man måste våga satsa för att kunna vinna."
Peter Le Marc sa "barn behöver konturer för att veta vilka de är". Han menade att man inte får uppfostra barn under för mycket frihet, de behöver ha spelreglerna för att få självkänsla.
Det är inga direkta citat, kom ihåg att jag hörde det här genom brus. Och tydligen favoriserar jag män som heter Peter...

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Du verkar favorisera Pernillor okså, haha. Kram på dig! Tack för hälsningarna.

Bendel sa...

Lite skillnad på de båda Petrarna dock:)

Pernilla sa...

Pernillor favoriseras alltid. Vi är ett sådant fint släkte.
Dessutom härstammar väl Peter och Pernilla från samma namn i början... :)

Unknown sa...

Jag tror att all Sommar program finns också som podcasts, så det är superlätt att lyssna till dem när man vill...