torsdag 24 juli 2008

Utmanad

Denise har bestämt sig för att sätta fart på semestrande bloggare. Just när högtrycket drar in och jag ska dra till stranden. Men jag är en kvinna som gör som jag blir tillsagd så here goes:

1) Vad åt du till frukost?
Same as usual.... Mild lätt youghurt naturell med solroskärnor, krossade linfrön, kanel och skivad banan. Rött té. Idag fick jag skivade jordgubbar på som bonus.



2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
En kompis som var i samma mammagrupp, som nu har barn på samma dagis och som dessutom ska börja på samma jobb som jag.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Boring black. Tror ni att IT-företaget ger mig en rosa dator när jag börjar? Med matchande mobil please.

5) När var du arg senast?
Hmmm. Det känns som att det kan ha varit igår. Eller i förrgår. Inte så länge sedan. Kanske var det både igår och i förrgår?

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Skolavslutningarna....? Kommer inte riktigt på något men något jag alltid gillat var när skolan började, få gå och nosa på allt material man kunde köpa. Inslagningspapper, pennor osv osv. Älskar det fortfarande och när barnen börjar skolan kommer de ha välmatchade allting. Som de inte ens kommer vilja ha... (inte heller behöva eftersom svenska skolan är grym och utrustar eleverna med det mesta)....

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
En fuskhärva. Jag var inte den som fuskade. Jag var den som skvallrade. Så blev jag fröken också.

8) Yoga eller löpning?
Pest eller kolera. Men om jag måste välja så blir det löpning.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti. Lätt. Oxfilé kommer inte in i min mun längre. P.g.a. dåliga erfarenheter i samband med en graviditet. Inga fler detaljer än så....

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Frågan är fel ställd. Borde stått "läser du inte...."
DN, Fokus, Damernas Värld, Filter, Entreprenör, Lärarnas Riksförbunds tidning som jag inte minns namnet på, Driva eget, Residence, Passion for Business, Psychologies, Alla lokaltidningar och reklamtidningar som kommer i lådan. Detta har utökats med ett gäng inredningstidningar och jag funderar på om jag i och med jobbytet måste börja läsa Veckans Affärer, Computer Sweden och allt vad det finns för folk inom IT... Har säkert glömt någon.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Jag är ingen deckartyp. Har bara läst en Läckberg och några Jungstedt och sedan någon "random" deckare jag har stött på. Vet faktiskt inte. Gillar iofs serien Cold Case och gillar då kvinnan som löser alla mord, with a little help from her friends.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Okej. Lite samma sak som tidningarna här... Nu har ju allt sommaruppehåll så jag ska försöka komma ihåg vad jag brukar fylla kvällarna med. Nu får ni verkligen bevis för hur intellektuell jag är...

Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Brothers & Sisters, Californiaction, såg också Barnmorskorna för jag är helt fascinerad av det yrket. Följde Tori & Dean Inn Love slaviskt och blev överlycklig förra veckan då jag såg att det gick på vardagkvällarna. Upptäckte det när det var tre avsnitt kvar. Känns mycket patetiskt att jag tycker att det är så bra men det måste hänga ihop med min totala fascination för 90210 när det begav sig...

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Alla som har lyckats med konststycket att skriva en hel bok. Och sedan få den utgiven. Och de där lyckostarna som har lyckats med det flera gånger. Vill också!


14) Din bästa revansch?
Hmmm. Har aldrig känt mig så revanschaktig.


15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Nöjer mig med att säga att jag tror att den bästa är yet to come.


16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Orm. Eftersom jag inte ens kan se en orm i en tidning har jag mycket svårt att tänka mig att ha en i magen. Hu!


17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Oj. Helt plötsligt kommer jag inte på en enda. Det händer inte alltför ofta att jag inte vet vem jag ska ta mig ett snack med. Men alla som är ansvariga för att barn far illa, vet inte hur offentliga de är dock. Den som bestämmer om bensinskatten. Är det Anders Borg eller vem är det? Känner att jag inte riktigt lever upp till min femma i samhällskunskap just nu...

18) Kaffe eller te?
Té.


19) Skostorlek?
39-40


20) Hur ofta är du på IKEA?
Som mammaledig med ettan var jag där rätt ofta. Som mammaledig med tvåan typ en gång. Som vanlig människa max någon gång i halvåret. Måste faktiskt åka dit nästa vecka och införskaffa svarta ramar. (Huspiffningen ni vet). Men jag åker bara om det blir regn.


21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Just nu skulle jag nog lägga allt på en sak. Huset. Det skulle sitta fint.
Om vi inte höll på med det projektet så skulle jag bränna på nya bilar, resor, helt ny garderob, massa nya möbler och ja... Jag skulle inte ha några som helst problem att bränna pengarna.... Nu utgick jag från frågans kärna - shopping. Skippade sådana där osjälviska handlingar som donationer.


Utmanar i min tur Bendel, Linda Michelin , Sandra Gustafsson , svart hus , Businessmorsan och alla andra som känner sig manade... Och Denise... Var är dina egna svar då? ;)

0 kommentarer: