söndag 20 juli 2008

Kreativ söndag

Idag är jag kreativ. Inte med att skriva dock...

Efter en promenad till och från min far på lunch (tack för den) så blev jag målarsugen. För ett tag sedan målade jag om vår gamla trädgårdssoffa och nu har jag även målat stolarna som hör till. Det blir fint.

När jag var klar med stolarna så kände jag att den där fotoboken inte kunde släppa mig. Eller var det tvärtom? Så sedan 15:30 har jag hållit på och fixat med spanienfotona och trots att programmet är ganska bra tar det tiiiiid. Börjar få kramp i fingrarna nu... Men jag tror att det kommer att bli jättejättejättefint. (För att använda ett uttryck från min dotter).

3 kommentarer:

Catharina sa...

Vi gjorde en fotobok om vår bröllopsresa på www.fotobok.com (Pixopolis). Det funkade jättebra, de var otroligt serviceminded och boken blev superfin. Det jag saknade där var en bra texteditor, man fick trycka enter själv när man ville ha en ny rad, lite jobbigt om man sen ändrade storlek på textboxen... Är Blurp bra där? Jag är sugen på att göra en "mitt första år" bok till G på det sättet. Min man, som är andra barnet, är noga med att poängtera att då får jag minsann se till att göra en till nästa barn också! Och nästa (om ifall att det blir tre)...

Pernilla sa...

Håller som bäst på. Det känns bra, texteditorn fungerar bra men det är lite meckigt med färdiginställda rubriker och sidnummer. trots att jag har valt bort det på alla sidor kommer det alltid upp igen. Lite sådana saker som irriterar. Annars verkar det fungera super - har dock inte laddat upp än.. He he. Finns en 37 min introvideo att se men jag skippade det. Vet inte om jag vet allt man kan göra men detkänns väldigt användarvänligt. Dock saknar jag lite layouter, man blir lite låst. T.ex. layouter med tre bilder finns för få. Återkommer med full rapport. :)
och första året är nog super att göra såhär. Och jag instämmer med din man. Det måste bli till alla barn man får. Men jag kämpar ju med LIlla E:s, ligger bara på april som sagt. Men hon kommer få!

Catharina sa...

Jo, jag håller också med honom, alla måste få! Vi tänkte nämligen att om vi gör en första året bok så trycker vi kanske upp den så att alla mor- och farföräldrar får den i present på ettårsdagen :-) Jag funderar då på att göra nån slags "templat" så att det blir lite lättare att göra nästa... Vi får se, när det finns tid... G sover ju inte såå länge i sträck, och jag måste ju också sova. Och ibland även tvätta, städa lite, äta mat...