söndag 12 april 2009

Efter fest kommer straff

Påskfesten drog ut på tiden igår då det var trevligt och gott. Vid 22:30 lades barnen i sina sängar och somnade direkt. Vi vet att det inte är bra att störa rutinerna, speciellt inte för Stora E. Lilla E uppskattar det där med sömn så hon är inte lika kinkig.

23:30 Just när vi båda hade somnat började Stora E skrika. Otröstligt! "AJ AJ AJ". Ont någonstans men inte tillräckligt vaken för att tala om var eller vad som var fel. Efter cirka 20 minuter lugnade hon sig och somnade om. Vi la oss igen.

00:10. Diskmaskinshelvetet pep. Jag förstår inte den funktionen. Är det så viktigt att veta när en diskmaskin är klar? Det är knappast som en tvättmaskin där tvätten kan börja lukta surt. En diskad disk kan ju stå i hundra år utan att bli förstörd. Säkert mer. Jag svär, om vår diskmaskin i vårt nya hus har en sådan idiotisk funktion så kommer jag att köpa en äldre modell på Blocket och installera.

01:25 Nytt utbrott från Stora E. Ont i fötterna. Hennes far diagnostiserar växtvärk, som han hade när han var liten.

01:37 Maken och jag oense om Alvedons vara eller icke vara. Jag för och han emot. Jag gick rebelliskt och hällde upp men då hade ungen somnat om.

04:13 Lilla E vaknar och gråter efter NAPPEN, NAPPEN, NAPPEN. Fort som attan åker hon in till oss, allt för att inte väcka Stora E.

06:57 Stora E vaknar för dagen. Går och terroriserar sin morbror som sover på madrass i vardagsrummet. Helt okej med mig.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Och jag som blir svingrinig om talibanen vaknar 6.30!

Pernilla sa...

You know Mona, det finns starka och så finns det svaga. ;)

Catharina sa...

Pernilla - jag har hört att selen (vad är det, mineral va?) kan hjälpa mot växtvärk. Troligen bättre än ullstrumpor som min man fick som "medicin".