fredag 10 april 2009

Utmanad

Blev utmanad av Frida för rätt länge sedan... Tänkte ta tag i det nu.

Vem skulle du helst vilja se i en boxningsmatch mot George W Bush?
Oj. Någon som är stark och snabb som kan knocka honom.

Vad kommer du uppfinna i framtiden?
En resemaskin som gör att man kan förflytta sig från plats A till plats B med en fingerknäppning. Som tilläggsprodukt kan man få sina saker medpackade utan att själv göra mer än just knäppa med fingrarna.

Vad är du riktigt rädd för?
Att förlora någon som jag älskar väldigt mycket. Det får inte ske.

Berätta något pinsamt som du varit med om.
Kan verkligen inte komma på något just nu. Är för trött. Och för tråkig.

Bästa resmålet?
Barcelååååna! Där finns allt jag gillar. Hav. Kultur. Shopping. Bra restauranger. Spanska. (Fast det är lite jobbigt med den där katalanska grejen de ska köra med).

Vad skulle du göra om du vann 2500 kronor?
De skulle gå åt väldigt fort till alla byggutgifter. Kanske en delbetalning för en blandare eller handdukstork.

Coca-cola eller Pepsi?
Trogna bloggläsare vet svaret.

Låter du/kommer du låta dina barn äta på McDonald's? De får äta där men de får aldrig i sig något då de inte gillar skräpet. De gillar att pilla med all mat och alla leksaker.

Är du märkesfixerad?
Inte ett skvatt. Önskar nästan att jag var det.

Vilken kändis är du lite kär i?
Om denna fråga hade ställts till mig på 80-talet så hade svaret varit givet: Christer Sandelin och Ian Haugland. Men nu???!!! Kanske Rob Lowe? (Han funkade på 80-talet också). Eller Brad Pitt?

Vilken bok skulle du helst vilja kliva in i på riktigt?
Boken om tjejen som blir bästsäljande författare och kan ägna sina dagar åt att skriva och att nätverka med andra författare.

Vad har du för laster?
Se svaret på coca-cola/pepsifrågan.

Vem är Sveriges snyggaste politiker?
Säg det. Finns det någon? Är nog inte tillräckligt insatt i politiken men någon liten snygging måste ju gömma sig i maktens korridorer.

Om du kunde ge dig själv en årlig bonus, hur stor skulle den då vara?
Lite lagom för att slippa jobba. Säg en 4-500 000, det skulle räcka bra.

Varför har du valt det yrke du har?
Förmodligen för att jag hade någon tanke om att kunna påverka ungdomar och finnas där för dem. Dessutom tyckte jag att jag var väldigt kreativ och så var jag ju så bra på språk...

Vilka är dina favoritskor?
De som passar.

Hur ofta tränar du?
1-2 gånger i veckan.

Hur ofta tränar du egentligen?
1-2 gånger i veckan. Nästan varje vecka.

Vilken diet följer du?
Den där man äter det mesta man är sugen på. Det är det som är problemet.

Vilket plagg kommer du aldrig att ta på dig (igen)?
Aerobicjympadräkt á la tidigt 90-tal.

Tittade du på någon del av årets Melodifestival?
Ja.

Om svaret är ja, skäms du för det?
Ja. Eller skäms inte. Tycker bara att det är så jäkla trist.

Skulle du gå på en återträff med din högstadieklass?
Ja.

Skulle du gå på en återträff med din gymnasieklass?
Ja.

Om du blev erbjuden att vara med i Let's Dance, skulle du tacka ja?
Nej. Verkligen inte. Eller får de bra betalt?

Hur länge ska man vänta innan man gifter sig?
Så länge eller kort man själv vill.

Hur länge ska man vänta innan man skiljer sig?
Så länge att man verkligen har försökt allt. Men inte om våld eller annat som är direkt skadligt för ena parten är anledning till skilsmässa, då ska man gå direkt.

Hur många one-night-stands kan en vuxen kvinna ha haft utan att skämmas?
Hur många som helst.

Hur många one-night-stands kan en vuxen man ha haft utan att skämmas?
Hur många som helst.

Om du kunde få alla människor i världen att förstå en sak, vad skulle det då vara?
Att alla människor har samma värde och att man ska behandla alla väl.

Vad tyckte du var äckligt som barn/ungdom, men äter du nu mer än gärna?
Hmmm. Har nog inte utvecklats så mycket på den fronten tyvärr.

Vad åt du som barn/ungdom, men tycker du nu är äckligt?
Blodpudding.

Vilken tidning skulle du helst vilja vara på omslaget av?
Vanity Fair.

Vad skulle rubriken vara?
She's back! The Swedish wonder tells it all.

Vem är Sveriges mest överskattade person?
Blondinbella? Ingen aning!

Tycker du skånska är fult?
Nu vet ju jag att Frida är från Skåne och det känns ju lite elakt men eh..... Det kanske inte är den finaste dialekten i Sverige. Däremot är halländska högt på min lista då mamma bor i Halmstad och den dialekten känns som hemma.

Vilken Sex and the City-karaktär är mest lik dig?
Jag vill väldigt gärna säga Carrie men förmodligen är Charlotte mer nära verkligheten. Eller det kanske är det alla tror... Hmmm. Kanske är jag en Miranda men vägrar inse det då jag tycker att hon är rätt trist... Jag vet att jag inte är en Samantha i alla fall. Tyvärr.

Utmanar:
Pia, Malin, Linda

7 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej P!

Det var roligt att läsa din svar. Jag pratar inte skånska (är inte född/uppväxt här) och dessutom blev jag retad rätt mycket i skolan just för att jag inte pratar skånska, så mitt förhållande till denna grötiga och oattraktiva dialekt kan du säkert räkna ut ;D!

Kram Frida

Pernilla sa...

PUH!!! :)

Mira sa...

Hejsan Pernilla och Glad påsk! Dottern har varit sjuk över en vecka och jag har bara läst bloggar då och då. Nu blir hon kanske frisk:) Hon har haft bronkit, hosta, snuva och spyt så många gånger jag inte kan räkna... Vad är tråkigast, är att hennes näsa blöder väldigt ofta när hon har hosta... Vi har inget påsklov, bara fredag och måndag. Har du några tips om Barcelona, vi kanske reser dit i juli... Hurdan var er kalas i går?? Måste ännu kolla din andra bloggen, nu när jag hinner lite mera. :)Mira

Pernilla sa...

Aloha Mira, jobbigt med dottern!!! HOppas hon blir bättre snart!

I Barcelona måste man se Gaudís skapelser. Jag gillar Parc Güell och La Pedrera. Katedralen La Sagrada Familia är mest jobbig tycker jag, man ser den utmärkt från taket på La Pedrera, personligen tycker jag att det räcker. För mig är Barcelona mycket ströva omkring och upptäcka och insupa atmosfären. Och shopping såklart! :)

Bendel sa...

Hoppsan! Jag antar men just nu ska jag typ desinfektera lyan.

Pernilla sa...

Låter jätteskoj... Kram på er!!!

Bendel sa...

Apropå Barcelona så tycker jag att maten är de allra bästa där. Tex Bar el Quim i klassiska Boucerian är ett fantatsiskt ställe att käka både frukost och lunch på.