onsdag 29 april 2009

Föräldrakooperativ

I lördags åkte vi förbi ett dagis där en av Stora E:s vänner går. Det är ett föräldrakooperativ och det var någon slags städdag för det var fullt med folk på gården.

-Mamma, F:s dagis är öppet på lördagen!
-Ja, de har nog städdag.
-Va?
-Jo, på F:s dagis är det föräldrarna som sköter allting, det är de som tar hand om dagiset.
-Vadå?
-Det är föräldrarna som städar och tar hand om gården och jobbar om någon fröken är sjuk, en del dagis fungerar så.
-Vad jobbigt!

Precis. Äpplet faller inte långt från päronträdet. Fast jag får erkänna att jag har ångrat mig många gånger då föräldrakooperativ verkar så mycket bättre. Men jag var inte så avis i lördags när solen sken och vi var fria att utnyttja dagen på vårt eget sätt.

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

..men då missar man vad som händer EFTER städningen. När vinflaskorna kommer fram....

Allvarligt. Jag har testat båda varianter och tack gode Gud för föräldrakooperativ!

Pernilla sa...

Jag instämmer utan att veta. Tror att föräldrakooperativ är överlägset. Jag vågade inte ta det med tanke på mitt jobb, har svårt att vara borta. Jag var för mesig, finns ju många lärare som har föräldrakooperativ och oftast vet man ju i förväg vilka dagar man behöver ställa upp... Tror att jag hade passat på ett föräldrakooperativ. Men men. jag får väl dricka vin ensam istället. ;)