måndag 11 januari 2010

Grymt bra måndag!

1) Måndagsmötena är ändrade till fredagsmöten. = Ingen stress att hinna till ett möte.
2) Mina måndagar inleds med planeringstid. Första lektionen efter lunch. Guld värt! Hann fixa en hel del. Inte allt, men det mesta.
3) Solen sken in när jag tog mig tid att sitta med några kollegor och dricka en kopp té efter lunch. Jag låtsades att jag satt på en alptopp. (Jag som inte ens gillar skidåkning)... Det var mysigt.
4) De två lektionerna jag hade efter lunch gick bra. Eleverna var arbetssugna. Bra med lov.
5) Kom iväg i tid och lyckades fixa två ärenden innan dagis och skola.

6) Har fyndat me&i kläder.
7) Barnen var glada och lät sig hämtas utan större besvär.

8) Barnen lät sig mutas med bananer och film medan jag läste ikapp på FB.
9) Gjorde chili con carne av gårdagens köttfärssås. Minimal arbetsinsats.
10) Ikväll kommer Linas matkasse och underlättar förhoppningsvis resten av veckan.

11) Jag ska inte jobba ikväll. Jag repetererar. Jag ska inte jobba ikväll.

Glömde dock bort att jag hade tänkt att träna ikväll. Åt middag och kom på det då. Så nu fungerar det inte. (Kan knappt äta 3 timmar innan träning, får vidrig håll).

0 kommentarer: