måndag 11 januari 2010

Maten

Det kom en stackars kille som fick parkera bilen nedanför vår branta skaftvägsbacke och bära upp hela påsen. I påsen fanns ingredienser till:

Mustig allt-i-ett-gryta med köttfärs, potatis och rotfrukter.
Kyckling i senapssås med ris och wokgrönsaker.
Potatis-och purjolökssoppa med baconströssel, krutonger och bönsallad.
Lövbiffspasta med frästa champinjoner och paprikasallad.
Dillpanerad rödspättafilé med pressad potatis och kall pepparrotssås.

Ska bli spännade att se hur allt smakar. Barnen var helt tossiga när påsen var uppackad, de sprang omkring med den och hojtade "Linas matkasse". Skulle ha spelat in dem och krävt en reklampeng.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, allt lät ju nästan gott (förutom fisken då som jag inte gillar). Är det hel kyckling eller filé?

Kram Maria

Z sa...

Har ni haft Linas Matkasse eller vad det heter länge??? Ngt värt att pröva?

Z sa...

Har ni haft Linas Matkasse eller vad det heter länge??? Ngt värt att pröva?

annannadesign sa...

Har tänkt ett bra tag att testa - och i dag när jag kom in till dig och såg att du tipsade slog jag till! Om tre veckor får vi vår första leverans. Spännande! Tack för påminnelsen!

Pernilla sa...

Detta var vår första leverans så jag har ingen aning om vad vi tycker. MEn det var rätt skönt att få hem och få kylen fylld. Utan ansträngning liksom.Köpte de småsaker man måste ha hemma idag, dubbelkollade inte hemma så jag köpte två saker i onödan. Oh well. Vi har nu vitpeppar så det räcker ett tag...
A-K, skoj! Hoppas ni blir nöjda!
Maria, filé.

Anonym sa...

Vi har haft Linas matkasse i tre månader nu, och vi är SÅ nöjda, det är det bästa!!!