onsdag 8 december 2010

Åt helvete med pepparkaksbak!

Säger ju att jag hatar julen!

9 kommentarer:

Malin sa...

Bakplåtspapper är ett måste sötnos... Och minst ett brustet hjärta!

Annelie sa...

Skönt att inte alla bloggare får till pepparkakor som ser ut att vara hämtade från en saga.

Gå och köp en burk pepparkakor istället och tröstät!

Monika Häägg sa...

Jag brukar baka en liten degbit i taget. Då blir jag inte så in i glödheta trött på det!

Tinnar och torn sa...

bara det smakar gott så gör det inget ju...kram

Åsa Hellberg sa...

Så där såg mina ut förra året, i år skiter jag i att baka och köper färdigt.

Pernilla sa...

De smakar inte ens gott, färdig pepparkaksdeg är inte gott. If you ask me. Inte fö ratt jag vet hur hemmagjord är heller...

Pepparkakor är bäst färdiggjorda, detta var enbart för att ungarna skulle få pyssla lite.

Amanda sa...

hemmagjord deg blir fan inte heller goda kakor. dom två första dagarna. sen har det förbannade tvålsmakande bikarbonatet dunstat lite.

jag gillar dina ambitioner & ditt brustna peppishjärta!

"No experience, no matter how painful, is wasted on a writer."
P D James

Pernilla sa...

Det var väl det jag visste! Tur att jag inte har slösat tid på att syssla med sådant! :)

Och jäklar vilket bra citat. Så sant!

Tack Amanda.

Ulrika sa...

Måste bara instämma med Malin. Efter att ha prövat med smord plåt (total katastrof) och sedan med bakplåtspapper insåg jag skillnaden. Den är enorm! Utan bakplåtspapper inga pepparkakor, säger jag.