tisdag 28 december 2010

Filmer jag vill se nu...

Överenskommelser. Fatta vilken underbar film den skulle vara! Snyggingen Seth i heta scener, vackra klänningar och historiska miljöer. Vilka vill du se i huvudrollerna Simona?

Vänner - the movie. Sex and the City har lyckats med två, var är er film? Åh vad det skulle vara skönt med två timmars skratt. Så härligt!

Sedan kan jag tänka mig alla romantiska stories med lyckliga slut. Och filmen om svärmor som vaknar upp, ruskar på sig och undrar vart julen tog vägen.

6 kommentarer:

Annelie sa...

Ja, ja, ja, jag vill också se Överenskommelser som film. Läste boken i jul och tänkte att den borde filmas. Eller bli tv-serie. Omedelbart!

Gott nytt år, Pernilla! Och kram.

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är en klockren Åsaserie.

Pernilla sa...

Tack Annelie!

Johanna Wistrand sa...

Överenskommelser - en given juldagsfilm! Seth är ju så underbar, hur hitta en lämplig skådis...hm...får fundera. Persbrandt? Bara jag slipper se Mads Mikkelsen eller vad han heter, så är jag nog nöjd :-)

Anonym sa...

nej men gud inte persbrant! måste han vara med överallt? det ultimata skulle vara nån ny och spännande i båda huvudrollerna. jo, nån ny måste det vara.. annars skulle det vara svårt att drömma sig bort. mardröms scenario: persbrant(gunvald,gunvald,gunvald)och eva röse - skulle bara tänka på hennes roll i 'storm' med rött hår.
det finns ju nästan 10 miljoner svenskar och jag vet inte hur många norrmän!
det här måste tas på största allvar! jag är helt säker på att det kommer bli en mellandagsklassiker som svt kommer visa varje år tills jag dör.
jag är ledsen att jag blir så galen men jag har tänkt på det här ett tag.. =) ända sen jag läste den för 2:a gången. //sandra

Pernilla sa...

Håller med! Inte Persbrandt. Håller med! Nya förmågor tack. Du är klok.