onsdag 15 december 2010

7 år

För sju år sedan blev jag mamma. Åt en liten gul monchicibebis som hade stora problem att ta sig ur min härliga mage. Det gick åt nästan 24 timmar, två sköterskor som tryckte på magen, fem eller sju sugklocksdrag (jag hade inte full koll ärligt talat) och 1,5 liter blod. Har jag för mig. En hel del var det i alla fall. Både akut kejsarsnitt och blodtransfusion flåsade mig i nacken.

Till slut kom hon dock ut, hur motvillig hon än var.
Nu är det jag som har problem att ta mig ur min härliga mage men det är en helt annan historia.

Nu ska det fixas födelsedagsmiddag. Snart är decembers alla kalas avklarade! Hurra för alla mina decembertjejer, och idag mest för Stora E.

5 kommentarer:

Amanda sa...

Härligt!

Dom är decemberbarn båda alltså. Intressant. Undrar om man är mer fertil vissa årstider som par/individ?

/Snart mamma till två feb/mars-barn

Åsa Hellberg sa...

Grattis Stora E!

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Grattis till den stora tjejen!

För tre dagar och 13 år sedan kom min första kille. Det låter ungefär som om vi delar upplevelse fast med några års mellanrum :)

Maria sa...

Felizidades!

Grattis till stora E som fyller år och grattis till dig som har FÖDELSE-dag!

Besos

Pernilla sa...

Amanda, jag tror det. Många syskon fyller år runt samma årstid i alla fall. :) Men i vårt fall är det enkelt, maken fyller år i mars och ngt ska han ju ha i födelsedagspresent.. ;)

Anneli, grattis! Jag antar att de där 13 åren känns ungefär lika snabba som de här 7...?

Åsa och Maria, tack!