fredag 24 december 2010

Till M

Medan du ligger och blir bättre, för det blir du - det har jag bestämt, så har de andra åkt hem till er för att klä er gran.

Medan du ligger och blir bättre och de är borta är jag hemma och julstökar. Jag ska göra köttbullar. Och ris á la Malta. Tur att du redan hade gjort sylten till. Och skinkan. Jag vet inte hur man gör skinka. Jag ska duka med dina dukar. Jag skulle ha köpt i onsdags eller vilken dag det var, men då blev allt så konstigt.

Medan du ligger och blir bättre och de är borta fingrar jag på ditt paket. Jag fick dig på lotten. Jag var glad att jag fick dig på lotten. Din klapp ligger här och väntar på dig, tillsammans med dina blommor.

Medan du ligger och blir bättre och de är borta lyssnar jag på Kim Larsen. Kanske hörs det till dig? Jag spelar för dig, så att du blir bra. Jag fattar inte vad han sjunger men det svänger.

Jag gör en sak till när du ligger och blir bättre och de är borta. Jag gråter. För när de är här är jag stark. Jag berättar att allt blir bra och att du får den bästa hjälp du kan få. För så är det. Men jag gråter ändå.

Kram finaste M.

3 kommentarer:

Goosie and Boomer Bowtique sa...

Our prayers are with you all. I really hate the miles that separate us but I love you all so dearly.

Bendel sa...

Kram!

Simona sa...

Jag har tänkt hela dan på er. Kraaaaam!