fredag 31 december 2010

Solen går ner

Solen går ner över 2010.

Här skulle jag egentligen ha redogjort för hur bra det här året hade gått. Om det nu hade det. Jag har inte uppnått ett enda av mina mål... Och skit samma. (Mina mål var att skriva färdigt min bok, nästan klar men nära skjuter inte en endaste liten hare, jag skulle också få bort min degmage, ehum. Dessutom skulle jag sluta dricka cola. Det gjorde jag. Men jag började efter ett par månader igen. Så smart är jag.)

Det enda man kan vara säker på är att det aldrig blir som man har tänkt. Man kan lova, man kan önska och man kan jobba mot mål men det blir ändå inte så. Som min kloka barnmorska sa när jag väntade mitt första barn. "Det man oroar sig för händer aldrig." Det hon menade var förstås att det händer något annat istället. Och så är det ju hela tiden. Man behöver inte ens ha mål, man behöver inte ha tänkt något särskilt, ändå händer det konstiga och oväntade saker. Överallt, hela tiden.

Känn ingen press 2011 men nu räknar jag med dig. Hur ojämn och konstig du än ser ut, jag räknar med dig.

Fina snälla, kloka och stöttande bloggvänner,
Jag hoppas att ni alla får ett riktigt
Gott Nytt År
för jag gillar er.


8 kommentarer:

Simona sa...

Och jag gillar dig!
Ut med det dumma gamla - in med det nya glada friska!

Puss!

Pernilla sa...

Puss!
Verkligen! Bort med det dumma gamla och in med det nya, glada och FRISKA!

Carolina sa...

och vi bloggvänner gillar dig!
Gott nytt och friska tag! kram, C.

MonasUniversum sa...

Gott Nytt År du kära uppmuntrande Pernilla! Vi lägger det här skitåret bakom oss och blickar framåt.

Jag hoppas verkligen att din svärmor piggnar till snart.

Kram på dig.

Susanne B sa...

Gott nytt - gillar dig också bloggkompis :-)

Mia, Businessmorsan sa...

Gott Nytt 2011!
En del saker blir faktiskt vad man gör dem till. Då kan man påverka i positiv riktning! Andra saker dyker upp ändå. Dem får man försöka hantera allt eftersom.
Jag tycker att nyåret är bra - man får möjlighet att fundera igenom vad man vill med det kommande året. Det är inte säkert att det blir så, men det är bra med "avstämningspunkter" ibland.

Såklart vill man att det nya året skall bli positivt och komma med glada överraskningar! Det är vi alla värda!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag Dig Pernilla! Ta hand om Din familj - och Dig själv!!!
Stor KRAM!
/ Mia

Goosie and Boomer Bowtique sa...

Beautiful. We love you, Pernilla and wish you the best 2011 has to offer!
xoxo

Pernilla sa...

PUSS PÅ ER!
Hugs and kisses to you H!