måndag 20 december 2010

Status

Såhär har jag beskrivit min dag på ansiktsboken idag:

Pernilla

...kan inte nog betona hur mkt jag hatar, hatar, hatar vintern. Stelfrusna fötter, inga däck kvar efter att ha försökt komma upp för vår uppfart på 30 meter i backe. Med snö. Och kurvor. Och is. Och snömonster. Aaaaaaargh!!!!!

...men jag är förstås tacksam för att jag har en fin familj, ett underbart hus, hälsan, ett schysst jobb och fullt med cava i skåpet!

...kommer imorgon att ringa varenda bilhandlare i Stockholm med omnejd för att få tag i en fyrhjulsdriven bil. Så fort en sådan är inhandlad för dyra pengar kommer snön att försvinna och det är so worth it!

Det beskriver dagen ganska bra. För att avrunda det hela på ett perfekt sätt ska jag jobba lite ikväll. För imorgon blir det jullov och då tänker jag verkligen inte jobba!

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Jag säger bara så här: I love my Volvo Jeep. Seriöst, skulle inte klarar mig utan den i det här skitvädret.

Susanne B sa...

Ha ett skönt lov!

Pernilla sa...

TAck!
Mona, önskar jag hade en.