torsdag 30 december 2010

Månadsgivare

Jag blev just Månadsgivare hos Hjärnfonden. Kändes rätt på nåt sätt.

Varje år till jul lottar vi ut vem vi ska köpa julklapp till. Vi köper till barnen men vi vuxna får nöja oss med en klapp. Okej, jag och maken fuskar, vi köper till varandra. Makens mormor fuskar också, hon delar ut fina röda kuvert med fint innehåll. Förra året fuskade vi och köpte "Till mitt barnbarn" till alla far- och mor-föräldrar. Fast egentligen var ju böckerna till våra barn... Den som jag fick på lotten i år har ännu inte kunnat öppna sitt paket.

Utöver lotten (och allt fuskande) ger vi ett bidrag till ett välgörande ändamål. Denna summa är högre än den summa vi köper till varandra för. Det känns väldigt bra. Tidigare år har jag och maken bland annat skänkt pengar till Ronald Mc Donaldhus , BRIS, Action Aid och SOS Barnbyar. Både Action Aid och SOS Barnbyar ger vi till varje månad. I år hade vi inte bestämt vad vi skulle lägga pengarna på. Vi skulle ha familjemöte om det innan julafton. Men så hände det ju lite annat och det blev rätt självklart vilken organisation som skulle få vårt stöd i år.

Nu är vi månadsgivare hos Hjärnfonden. Om man bara vill skänka en liten slant kan man messa iväg en liten gåva. Det har jag gjort. När jag ändå var inne på sidan shoppade jag lite också. Lite böcker om hjärnan och sådant. Det är som att jag tror att hon vaknar ju mer pengar jag skänker...

SMS:a HJÄRNA till 72930 så går 50 kronor till hjärnforskningen.
Observera att eventuell SMS-taxa kan tillkomma, beroende på din operatör.

0 kommentarer: