onsdag 19 november 2008

Jag slutar igen

Vill bara berätta att idag var tredje dagen för mig utan Cola-light. (Ingen annan cola heller). Känns bra! Fick en rejäl tillsägelse av en kollega förra veckan och en lång utläggning om vad hennes diabetesdietist hade sagt. Dessutom fick hon stöd av en kompis till mig som var på vårt jobb och hjälpte min kollega med ett projekt (rörigt?) som genast började berätta om en tjej han kände som blev inkontinent pga lightprodukter.

Ja ja ja. Jag vet att det är onyttigt. Jag vet att det är helt sjukt att jag som letar ekologiskt och lusläser innehållsförpackningar efter giftiga medel frivilligt dricker cola varje dag. Flera gånger till och med.

Jag ska verkligen försöka den här gången. Tre dagar nu. Imorgon ska jag till jobbet med coca-cola maskiner vart man går. Det är som att vara alkoholist på all inclusive. Eller ngt....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Keep on kämping!! Ååå, att det ska vara så jobbigt! Detta sug gör en gaaalen! Bara att bita ihop...för denna gången. ;)
Kram

Anonym sa...

Bra jobbat! Det är bara att bita i och kämpa vidare! Kram Anna

Anonym sa...

Jag gillar också cola light, dricker inte "vanlig" läsk överhuvudtaget. Jag tycker att den är för söt. Men man kan ju begränsa sig till fredag och lördag kanske??
/MOLLY

Pernilla sa...

Femte dagen idag och idag är första dagen som det är jobbigt. Nä. I måndags var det lite jobbigt också men idag känns det mer på ngt sätt.

Molly, jag tror inte att jag kan köra helgversionen. Då fastnar jag igen. Jag är en addict... Lika bra att vinka hej då. Jag borde ju skaffa en liten spargris och lägga en peng i varje gång jag känner att jag vill ha en cola. För att se hur mkt det blir... :)

m family goes västerut sa...

Jag har börjat smygdricka julmust!