söndag 11 juli 2010

Leaving the world


Idag har jag sträckläst Leaving the World av Douglas Kennedy. Han är en av mina absoluta favoritförfattare. Hans böcker utspelar sig ofta på östkusten i USA, jag har en förkärlek för den miljön. (Kanske för att jag tillbringade ett utbytesår där i min ungdom). Hans berättelser griper alltid tag i mig och jag kan inte släppa boken när jag väl har börjat läsa. Jag läser alltid hans romaner på engelska. Som bonus är hans böcker alltid väldigt snygga.
Just den här boken var tyngre än hans romaner brukar vara. Väldigt mycket. Dels var den sorglig, jag grät på några ställen, men den var också riktigt spännande på slutet. Jag satt och höll andan ett tag märkte jag. Men som vanligt knöt han ihop och fick till ett bra slut till en riktigt, riktigt bra story. Nu känns det tomt när de 584 sidorna är utlästa.

Här berättar Douglas Kennedy själv mer om boken.

Jag måste sluta nu, ska klicka hem något som kan fylla hålet.

0 kommentarer: