fredag 30 juli 2010

Damernas detektivbyrå



När det började ösregna igår blev jag lite orolig för lekstugan då dörren inte är klar än. Jag drog ut med häftpistolen och en filt. Nu vägrar de låta mig ta bort den. "Då är inte vår detektivbyrå hemlig längre". De sitter där inne just nu med sina bärbara datorer (gamla avlagda som knappt fungerar), barbiemobiler (medföljde den eminenta tidsskriften Barbie) och jobbar som detektiver.

Men då kanske jag ska sitta inne i min stuga och jobba lite jag också. Lekstugan är sjukt bra placerad (maken stod som tur var på sig) och jag har full uppsikt inifrån. Passar mig som är en inneråtta.

Skriva lite kanske? Nej just det. Det var ju de där räkningarna som ska betalas med den lilla miniminilönen. Inte så konstigt att jag har skjutit på det kanske...

0 kommentarer: