onsdag 21 juli 2010

Kasta pengar i sjön...

Idag gjorde vi en spontanutflykt till Fjäderholmarna. Egentligen skulle jag ha skrivit men det var ju så förbaskat härligt ute. Min bok behöver lite regn...

Vi åkte båt. 250 kronor.
Vi köpte biljetter till barnteatern 4X80 kronor = 320 kronor.
Vi köpte glass. 125 kronor. För fyra mjukglassar. Med olika toppings.

Efter Fjäderholmarna gick jag ut och åt med två vänner och maken och barnen åkte hem. Då lekte de med grannbarnen och hoppade på grannens studsmatta.

Jag kom hem just till nattning och frågade då Lilla E vad som varit roligast idag.
-Att hoppa på Sagas studsmatta.
Sedan frågade jag Stora E.
-Att leka med Saga.

Jag visste det redan men det är lika roligt varje gång. Man behöver faktiskt inte spendera en krona för att göra barn nöjda. Egentligen.

Ett tips. Gå inte på teatern för barn på Fjäderholmarna. Den var verkligen urtrist. Jag och maken satt och led. Barnen sa att de gillade den men de har verkligen sett bättre. Många barn blev otåliga när det var väldigt långt kvar...

3 kommentarer:

Simona sa...

Men vart gick ni och åt?
Fjäderholmarna är klart överskattat, i alla fall under turistsäsong. Åt julbord där en gång.

Har dansat Afro idag. Jisses, visste inte att man kunde vara så stel. Men det var kul. Tjejen som leder passet är hälften så gammal som jag och en av de sötaste, trevligaste tjejer jag mött. Hon borde vara en romance-hjältinna. ALLA är kära i henne. Till exempel så är det MÄN på de här danspassen. Ni hör: MÄN på danspass. Då förstår ni hur söt hon är.

Anonym sa...

Haha, det har hänt oss oxå.... flera gånger! Ibland har bussresan varit det bästa med hela resan, ibland matsäcken osv. Efter en lång dag i Furuvik frågade vi barnen vad som var roligast..
-Bada, svarade dom samtidigt. Vi hade då tittat på djur och åkt karuseller i flera timmar och avslutade besöket med ett tiominuters dopp i poolen innan hemfärd. ;) Hmmm.... då kunde vi kanske lika gärna varit hemma och badat i vår egen pool. Haha :)

//Cajsa

Pernilla sa...

Simona, vi hade picknick - du såg ju bilden. Mycket god och nyttig medhavd mat. Och ja - jag har aldrig velat åka dit för jag har tänkt att det är för turistiskt och visst var det det. Vi åkte ju för att det skulle vara "barnmusikal". Oh well. Vi hade trevligt.

cajsa, visst är det helt sjukt egentligen. :) Och komiskt. Men ibland är det bra med miljöombyte, om inte annat för föräldrarna!