söndag 25 juli 2010

Läser, stuvar om, ändrar lite

Det har jag gjort idag.

Några scener saknas men nu går jag från början till slut och fixar lite. Donar och så. Just nu är jag på sidan 130 av 187. Sedan ska jag skriva ut och läsa från papper. Och dona lite till.

Och sedan mina vänner...
Då är det dags att göra det läskiga. Skicka in. Bita på naglarna. Och stålsätta sig. Mig. Stålsätta mig. Inte ta alla nej tack personligt. Inte tänka att jag är en värdelös människa bara för att det jag har skrivit är skräp.

Självkänslan på topp som ni hör.

Gonatt. Jag känner mig nöjd med min insats idag.
Imorgon börjar maken jobba. Bye bye skrivtid, hello skriktid.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Du är helt fantastisk som har kommit så här långt! Tänk, du kan vara halvvägs in i nästa roman efter höst- och jullov...
Puss

Anonym sa...

Håller tummarna!/sissi

La vie et moi sa...

Usch, så slö du får mig att känna mig! Jag har inte skrivit på flera månader... I våras trodde jag att mina böcker skulle vara på förlagen innan sommaren, men redigeringen... Inte lika kul som att leka gud med karaktärerna!

Oavsett hur det går med förlagen har vi gjort bra ifrån oss, vi som har skrivit böcker, eller hur! Fortsätt att inspirera oss, rara du!

Pernilla sa...

Åsa, vad du är gullig. Tack. Men hmmm... vad menar du med höstlov? När vi lärare jobbar och alla andra är lediga? ;) men jullovet kanske kan vara användbart.

Tack Sissi!

Och hmmm. Jag vill inte få ngn att känna sig slö. Det är ju såhär att man har perioder då man har tid, (tar sig tid) och så har man perioder då man inte hinner mer än andas. Jag började ju med den här "boken" för över två år sedan. Och hade jag skrivit effektiv tid i två år så hade det varit ett mästerverk, I'm telling you. :) Så är det ju inte. Tyvärr. :)

Och precis. Oavsett hur det går så är det ändå en prestation att få till en hel bok. Med början, lite handling och ett slut. Så det så!

Anneli Stålberg sa...

Superspännande!
Jag håller tummarna :D

Jag hoppas kunna skicka in snart också, vi får bita på naglarna ihop.

Jag håller med, oavsett hur det går så har vi skrivit en hel bok. Massor av sidor. Helt galet :D

Simona sa...

Det blir finemang!
Vet du vem jag just stötte ihop med? Snygga bartendern från Sandras fest. Ah! Vi är några som minns honom, eller hur... Ah! Bon Dieu, vilken man!