lördag 31 juli 2010

Sådärja



Nu har jag fixat ormfobin och degmagen. Perfekt, jag är en handlingskraftig kvinna så jag gillar att jag kan kombinera två saker i en.

Denna handlingskraft tog oss idag på utflykt till Vällingby där den här crosstrainern har stått i en annan kvinnas källare och den var "knappt använd". Jag hoppas att jag ska kunna få den att jobba lite mer.

Hur jag menar med ormfobin?
Pinsamt nog så är det såhär. Sedan min snake encounter i maj har jag inte varit jättesugen på att gå på promenader. Jag har tvingat mig ut flera gånger men varje gång går jag med radarblick och avsöker området där jag går. Från sidan till sidan, hela tiden. Härom veckan såg jag någon obestämbar hög (kanske en liten ihoprullad orm tänkte jag) och vände om. Gick ett annat håll. Jag har ännu inte gått förbi stället där den vidriga ormen låg utsträckt i maj.

I veckan läste jag att det är ett riktigt ormår i år. Det hade jag redan räknat ut. Då bestämde jag mig. Nu blir det en crosstrainer igen. Japp. Jag har haft en förut. Inte fan hjälpte det mot degmagen då. Jag sålde den vidare och överst i annonsen stod det "knappt använd".

Men som vi konstaterade igår. Den som inte ens försöker lyckas aldrig.

3 kommentarer:

åsa2 sa...

Om det känns som en tröst vet jag väl inte men... Varken promenader eller crosstrainer råder bot på "degmage". Du blir EVENTUELLT smalare av att träna konditionen (många blir hungrigare och äter mer när de tränar). Men degmagen består. Vad göra då? Jo. Träna magmusklerna. INte de där som populärt går under namnet "magrutorna" eller "sexpacket", utan de INRE magmuskler som gör att fettet som finns i buken för att skydda inälvorna inte "ramlar ut". Du får snygg hållning, ser kanske lite längre ut och magen degar inte på samma vis. Hur? Tja, du kanske har någon träningsanläggning i närheten? Gå ett par gånger i en klass som heter "core" eller något liknande, fråga efter ett pass där de kör mycket bålstabilitet. Eller gå till en personlig tränare eller sjukgymnast för att verkligen lära dig hitta musklerna i bålen.Sen kan du kanske träna hemma, köp då gärna en bok med övningar eller låna på biblioteket.

Pernilla sa...

Du har så rätt Åsa2. (Vilket sjukt nick du har fått egentligen).

De kör core på mitt Friskis men pga nackskada är det massor av rörelser jag inte får göra än så det känns så lönlöst. Men om sanningen ska fram så är det inte bara degmage som ska bort, det är tutti så kondition it is. :) I alla fall nu ett tag.

Jag kör mycket bålstabilitet från min sjukgymnast och har även gått på Pilates en gång i tiden så jag tror att jag har koll på dem. Men det ska tränas också...

åsa2 sa...

Låter ju helt perfekt, då har du ju den där kroppen redan, där inunder! Och det är ju med kroppen som med ett manus - den behöver redigeras under lång tid om den ska bli riktigt bra;). Låt det ta lite tid, då håller du vikten lättare sen.
Orsaken till mitt nick är väl att det finns både en "Åsa" och en "ÅsaH" hos Malin P-G, då blev det "Åsa2".