söndag 7 augusti 2011

Beautiful Boy



Igår hyrde vi en film. Jag kämpade länge i videoaffären och undrade om det verkligen är samma hårda gallring för filmmanus som för bokmanus. Jag skulle tro att det är ännu svårare att få sitt filmmanus antaget, än sitt bokmanus, men efter igår - I don't know. Det kan också vara fel på utbudet i min förortsvideobutikmack. Hur som helst. Till slut hittade jag en film som verkade bra. Den intresserade mig mer än amerikanska fjantkomedier. Beautiful Boy. Om ett par som håller på och ska skilja sig och plötsligt står inför det faktum att deras son har skjutit ihjäl 17 personer på sitt college.

Filmen var långsam. Väldigt långsam. Den var tänkvärd. Och högst aktuell. Behöver inte utveckla va? Den skildrade väldigt bra hur det måste kännas att vara anhörig till någon som begår något ogreppbart och  fruktansvärt hemskt.

Sedan kom läggdags. (Läggdags kom egentligen när filmen var på men fick skjutas upp lite). Och jag somnade gott i mitt febertillstånd trots brakfest med brölande 40-ngtåringar hos grannen. Vid 03 vaknade jag kallsvettig. Jag drömde hemska drömmar om män som sköt folk på en ö. Kunde inte somna om på länge.

Bra filmval, verkligen.

3 kommentarer:

Perny sa...

Hej hej, ville bara säga att jag utmanar dig med obokiga frågor, helt ytliga undranden som vill ha svar helt enkelt :) http://theperny.blogspot.com/2011/08/fick-en-utmaning-av-mrs-data.html

Pernilla sa...

Heh. Är det bloggutmaningssöndag idag eller? ;) Får ta tag i det där imorgon, får snart gäster. :)

Perny sa...

Okej, ja jag såg att du precis efter att jag skrivit det här svarade på en annan utmaning