torsdag 4 augusti 2011

Tomtarna på Bredbandsbolaget


Tidig juni. Bredbandsbolaget erbjuder oss bredbandstv. Maken tackar ja, beställer box med inspelningsfunktion och säger upp Boxer.

När vi kommer hem från semester i juli undrar maken om jag har sett någon avi eller liknande. Inte. Han ringer Bredbandsbolaget som inte har skickat något. Vår Boxer går ut om två veckor. Bredbandsbolaget ska skicka. Några dagar senare dyker boxen upp. Med stor lapp som det står "UTAN INSPELNINGSFUNKTION" på.

Maken, som är utrustad med tålamod, ringer upp igen. Nu är det fem dagar kvar till vårt tv-abonnemang går ut. Oj då. De ska minsann skicka en ny.

Igår kom den boxen. Med en stor lapp som det står "UTAN INSPELNINGSFUNKTION" på.

När maken ringde och hade lite mindre tålamod bad de om ursäkt men undrade i samma mening om vi ville ha bredbandstelefoni också.

Skulle inte tro det.


2 kommentarer:

Simona sa...

Oh god. Jag som just bestämt mig för bredbandsbolaget. Suck.

Hälsa Frasse.
:-)

Pernilla sa...

Vi har dem till internet. Har funkat bra. Kanske har de anställt fel sommarjobbare i år? Eller så har de inga sommarjobbare så att de som jobbar har alldeles för mycket att göra och därför inte hinner läsa vad lådorna de skickar ut innehåller.
Undrar om vi blir tvungna att betala porto för att skicka tillbaka dem också.

Frasse får jag hålla mig ifrån. Jag nyser redan. Det var smart av mig att gå med på kanin. Mycket smart.