söndag 21 augusti 2011

Jomensåatt

Jag skulle föra över min husbyggarblogg till en bok. För det var tanken från början. Och det skulle enligt blurb.com vara så lätt, så lätt. Tjena hejsan. Överföringen var lätt. Sedan fick jag veta att det var ungefär 100 för många sidor och jag måste korta ner. Så kollade jag. Ett inlägg per sida. Ett. Inlägg. Per. Sida. Inte fan konstigt att det blir långt då. Och så måste jag sitta och flytta allt manuellt. Varför matas det inte bara på?!

Så det har jag gjort idag. Fast jag tog mig till Friskis på ett pass. Och en promenad förut idag. Tror dock inte att jag har tjänat in all sittid trots detta.

Jag hade även tänkt att göra om Skrivarmamma till ett par böcker. Tror inte det va. Om jag inte kan lura någon liten unge att fixa till den billigt.

3 kommentarer:

Maria sa...

Texten finns i alla fall kvar:) Jag bloggade om min första graviditet via en familjesite. När barnet var fött bloggade jag vidare på min ordinarie blogg och jag kom mig inte för att göra detta hästjobb med manuell redigering av bebisbloggen. Sen helt plötsligt var min blogg raderad. När jag kontaktade administratören sa de att de stängt alla som var inaktiva. Tydligen utan att ens meddela. Är fortfarande sur över detta. Lycka till med redigerandet!

Catharina sa...

I know the feeling!! Ska (vill i alla fall) göra om min mammas blogg till en bok. Hon dog i höstas och det känns viktigt att det inte blir som i den förra kommentaren - att hennes ord försvinner!! Men jag använder också Blurb och för detta ändamålet verkar de ju helt värdo... Har också x antal sidor för mycket av samma anledning som du! Lycka till!

Pernilla sa...

Maria, fy fan. Fyyyy fan. Blogger låg nere en dag i våras och jag trodde att allt skulle vara bort efter det. Har sedan dess varit lite nervös.

Catharina, usch vad trist att du har samma problem. Vad fint att du gör en bok av hennes blogg. Fint!!!