tisdag 23 augusti 2011

Saker man måste förklara för sina barn:

Klotter på toa vi besökte för någon vecka sedan.

Och idag slängde jag på Spotify och "toplists". Tjena.

"Mamma, vad betyder what the fuck?"
När jag bytte låt bytte de (= barnen) tillbaka. "Den här är bra!"
Sedan kom den här äckliga låten och innan jag hade hunnit byta hade man redan uppfattat viktiga ord.
"Mamma, vad betyder what the hell?"

Denise Rudberg skriver i senaste DV om hur hon är en moraltant. Well D, här är en till. Och det yttrar sig inte bara i att vilja slippa förklara ord och företeelser för sina barn ...

För övrigt tycker jag att Denise gör ett ypperligt jobb som krönikör i DV. Rätt på, varje gång!

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag tycker också att hennes krönikor är bra.
Hela tidningen har faktiskt lagt på sig ett par kilo.

Pernilla sa...

Instämmer!